søndag 3. mai 2009

St. John, American Virgin Islands

27.januar-6.februar var Cathrine og jeg på avslappende ferie til øyene St.John og St.Thomas, som er to av de amerikanske jomfruøyene i Karibien. Det var vinter hjemme i Norge så det var helt fantastisk å komme ned til varme, strand og knall blått vann. Jeg har definitivt planer om å komme tilbake.

Den første dagen på stranda var vi på "Cinnamon beach".

Neste dag var vi på "Cruz bay", St.Johns fineste strand i følge guideboken. Det var også den eneste stranden med inngangspenger.

Den tredje dagen besøkte vi stranda "Maho bay.

Og den fjerde dagen kom vi til det som ble favoritten "Hawksnest bay". Det var desverre ikke så bredt område med sand. På dag 6 var det urolig sjø og da var det knapt noe strand igjen å ligge på.

Vi måtte ta taxi for å komme oss til strendene, og taxiene så omtrent slik ut. Det var faste priser så vi slapp å argumentere med sjåførene. Det var en fordel, da jeg ikke har den beste erfaringen med drosjesjåfører.

Her er Cathrine foran gjestehuset vårt. Det lå på toppen av en laaaaaang bakke. Det ble litt trim etter late dager på stranda.

Siste dagen på øya dro vi på sightseeing. Dette er bilder fra ulike steder på øya.

Det flotte huset helt nede ved havet eies av country sangeren Kenny Chesney, ex-mannen til Renee Zellwegger. De giftet seg på hans private strand.

Fantastiske "Trunk Bay" i fugleperspektiv.

En fancy resort for folk med litt mer penger enn en alminnelig sykepleier..