lørdag 2. mai 2009

Philadelphia.

Min amerikanske venninne Christina bor i Philadelphia. Hun bodde tidligere i New York, og det var på besøk hos henne at min forkjærlighet for New York startet. Hun flyttet til Philadelphia etter at hun giftet seg med Adam. Jeg har vært i Philadelphia og besøkt dem to ganger. Det er en historisk by med masse minnesmerker og smale gater med steinblokker. Jeg liker byen veldig godt. I motsetning til New York er den mye roligere og man kjenner naboen sin. Det bor ca 5 millioner mennesker i Philadelphia, like mange som i hele Norge!

Jeg var veldig heldig med lyset denne dagen.



Dette er rådhuset.


Christina og jeg tar en lunsj i sola.


Det var litt rart å se mennesker spasere rundt i byen utkledd som i gamle dager med parykk og lange frakker. Jeg skjønner at jeg har trått inn i et historisk område.



Gatene er smale og murhusene ligger tett i tett. De fargerike dørene skiller den ene leiligheten fra den andre.







Dette er gata til Christina og Adam, Perot street.


Inngangen til leilighten er den gule døra, nr 2424.



På søndagen spiste vi brunsj på Sabrina´s. Jeg hadde gresskar pannekaker. Det var veldig godt. Som ofte i USA var porsjonene enorme på dette stedet.


Christina og Adam.

Nydelige vårvær i Philadelphia.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar